Maya Hakkında 10 Sey

Hakkımdaki 10-20-30-40-50 şey şeklinde ilerleyen blog yazılarına yabancı değiliz değil mi? Hatta bir tanesi şu adreste mevcut. Ancak blogumu yaşatma ve koruma derneği başkanı olarak şurada bahsettiğim kitabı elime alıp ne yazsam diye rastgele açtığım ilk sayfa, bana "Share 10 things about yourself" dedi... Ne yapsam, ne etsem de bu görevi farklılaştırsam diye düşündüm. Ben de konuyu Maya'ya bağlamaya karar verdim! İşte karşınızda, Maya Hakkında 10 Şey!


1. Maya bir Golden Retriever. Bizim deyişimizle Golden Getiriver. 3 Mayıs 2010 doğumlu, yani şu anda 5 yaşında. 3 aylık bir yavrucuk olduğu günden beri benimle. Öğrenciliğim boyunca da öğrenci evimde benimle yaşadı. Bir insanın, eğer çok isterse ve seviyorsa, tek başına/çalışıyorken/öğrenciyken yavru bir köpeğe bakabileceğinin kanıtı. Hem ev arkadaşım, hem de yol arkadaşım o benim. Birlikte büyüdük.


2. Kendisi aynı zamanda kıdemli bir yelkenci. O bir marinaların aranan yüzü, o bir yelken yolculuklarının vazgeçilmez ismi. İlk zamanlarda biraz tedirgindi ama gide gele alıştı, tam bir denizci oldu. Her limanda da bir sevgilisi olduğunu eklemek lazım. Kızımız heartbreaker, dream maker, love taker...


3. Bugüne dek Cat&Dog ve Women's Health gibi bir çok dergide yer aldı. Kimi zaman editörün köpüşü olarak, kimi zaman da tatil maceraları ile, o medyatik bir Maya.


4. Giller 2012 takviminde 5 Haziran sayfası onundu. Kendisinin 5 aylıkken kameralara verdiği estetik poz 2012 senesinde Giller takvimi alanların evini şenlendirdi.


5. Tam 4 yaşına kadar yüzmekten hiç hoşlanmadı. 4 yaşından sonra deniz en büyük eğlencelerinden biri oldu. Deniz kenarından yürüyorsak mutlaka bir suya giriverir, varsa pet şişeleri toplar, sudan çıkarır karaya getirir. Geçtiğimiz sene gittiğimiz Marmara Adası'nda kendisi gibi tatlı iki arkadaş daha bulması ve 3 köpek denize atlayıp yüzmeleri hatırladıkça güldürür.


6. Kısırlaştırıldıktan sonra tombikto oldu. Ciddi olarak 15 kilo aldı. Sonra diyet mamalar ve düzenli egzersiz ile 5 kilo kadarını verdirmeyi başardık. Diyet mama  ve düzenli egzersizle bizzat kendimin 5 kilo vermişliği var mı peki? Yok. Her şey çocuklarımız için.


7. O da benim gibi tam bir kış çocuğu. Kar, soğuk, yağmur en sevdiği şeyler! Karların üzerinde zıplaya zıplaya bir dolaşması var ki, dünyanın en mutlu köpeği dersiniz. Üniversitedeyken bir gece müthiş bir hızla kar yağmaya başlamıştı. Bundan 4 sene kadar önce olmalı... Maya daha minik, 1 yaşında ya var ya yok. Sabah uyandığımızda her yer bembeyazdı. Daha kimsecikler uyanmadan, Maya'ya kazağını giydirdim ve dışarı attık kendimizi. Okul tatildi, etrafta bizden başka kimse yok. Güney kampüse kadar indik, kar bir çok yerde Maya'nın boyu kadar... O kadar mutlu olmuştu, o kadar eğlenmişti ki!



8. Yıkanırken müthiş uslu durur, lakin iş kurutulmaya gelince çok hevessizdir. 5 dakika kadar sonra sıkılır, başka köşeye geçip oturur, biraz da orada kuruturuz. Bu 5 dakikalık devrelerin ardından iyice sıkıldığında fön makinesinin kablosunun uzanamayacağını bildiği bir noktaya geçer. Bu "Yeter artık daha fazla kurutulmak istemiyorum" demenin Maya'casıdır. Biz de anlarız, ama önce Maya güvenliği olduğu için kendisini ikna eder (sürükler) bir 10 dakika daha kuruturuz.


9. Sokakta bırakılmış kemikler en büyük düşmanımız. Yetişkin bir Maya'nın sokakta bir  kemik artığının varlığını fark edip ani bir hamle ile yutma hızı saniyenin 10'da biri kadar. Ayrıca Maya'nın oldukça ilginç bir damak tadı var. Hayatım boyunca haşlanmış brüksel lahanası ve brokoli yemeyi bu kadar seven başka bir köpek ile karşılaşmadım. (Hayır, durup dururken köpeğime brokoli haşlamamıştım elbette. Her şey kendisinin bir kaza sonucu yere düşen haşlanmış sebzelerimi yaklaşık 3 buçuk dakika içinde silip süpürmesiyle başladı...) Bunun yanında asla dayanamadığı bir numaralı yiyecek ekmek! Sokaktaki oldukça aç köpeciklerin bile çoğu zaman yemediği bildiğimiz kuru ekmek, Maya için en güzel ödül mamasından daha güzel. Karpuzumsu formunda bu karbonhidrat aşkının payı olduğuna inanıyorum.


10. Kendisi epeyce eğitimlidir. Otur/ kalk/ hayır/ çak (pati ver)/ yat/ etrafında dön/ hop (zıpla)/ yuvarlan/ bacaklarımızın arasından bir şov köpeği gibi sarmal şekilde geçiver/ bekle/ yakala/ yavaş/ koş/ ve kişisel favorim "çekil" gibi onlarca komut bilir. Hepsini de zamanla ve bizimle öğrendi. Uygulamayı ısrarla ve inatla reddettiği tek komut "bırak". Çocuğun adında "retrieve" mastarı var ve bu onun hiç umrunda değil. Çok güzel yakalar. Ortada olmayan oyuncağı istersiniz bulur. Top atarsınız toptan hızlı koşup tutar. Sonra size doğru paytak paytak yürür. Önünüzde durur, oturur, kafasını kaldırıp ağzındaki şey ile size bakar. Ve asla, ama asla onu size vermez. Bunun kişisel bir tercih olduğunun farkında olduğumuzdan beri durumu kabullendik, onu hiç zorlamadık. Onun vikvikli oyuncağı, onun kararı!


İşte böyle... Köpeciğim, gün ışığım, topalak kızım Maya! Bundan beş sene önce ilk kez evimize geldiğinde, o zamanlarki blogumda gelişini "Maya vız vız vız" diye paylaşmıştım. Hatırlayan var mı? Minicik kafasının yanına tutturulmuş gibi duran iki dev kulak, küçücük, sivri bir burun. Zaman çabuk geçiyor... Umarım uzun yıllar birlikte oluruz! 

Ah unutmadan, bu yazının sonunda evcil hayvanı olduğunu bildiğim iki blogger dostumu etiketlemek istiyorum. Uygun oldukları bir anda onlar da kendi dostları için böyle bir yazı yazsınlar diye! Once Upon a Dream'den Eylül ve Damy's Kitchen'dan Damla! Siz de kendiniz yazdıktan sonra aynı şekilde birilerini kendi kuyruklu arkadaşları hakkında yazmaya davet edebilirsiniz :)

Aranızda evcil hayvanı olan var mı? Adı ne? Maya'yla benzerlikleri var mı? Bu sefer konumuz onlar, haydi sohbet edelim!

Sevgiler,

Meriç


10 yorum:

  1. Maya'nın sana ilk geldiği gün yazdığı yazıyı hatırlıyorum. O fotoğraftan bile belliydi bence bu kadar akıllı ve uslu bir köpek olacağı. Maya'yı yeniden görmek çok hoş.
    Benim bir kedim var. Adı da Tırmık -neden diye sorma! :))) O çok yaşlı, 12 yaşında. Yıllardır her gün eve geldiğimde bi köşede uyuklayan Tırmıkcımla karşılaşmak çok rahatlatıcı. İyi ki varlar hayatmızda.

    Sevgiler, Gülden

    YanıtlaSil
  2. Kendi evim olur olmaz yapacağım ilk şey o evi bir köpekle paylaşmak olacak. İsmi bile şimdiden belli üstelik... Maya'nın hakkındaki gerçeklere acayip fotojenik olmasını da eklemelisin bence ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedir o isim çok merak ettim!
      Ve fotojeniklik konusunda haklısın sanırım :)

      Sil
  3. Apartman dairelerinde köpek bakımı gerçekten çok zor oluyor, hem köpeğe hem de sahibine üzülüyorum. Ama sen ve Maya buna bakış açımı değiştirdiniz, İkinizin de yüzünüzden birbirinizden ne kadar mutlu olduğunuz belli :) İkiniz de çok şanslısınız, ve umarım uzun yıllar birlikte olursunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım! Söylediğin şey çok hoş, gerçekten emek ve sevgi ile olmayacak şey değil :) Hele bir de bir kez hayatlarınız birleşti mi, tek bir gün bile ayrı kalmak istemiyor insan, özlüyor...

      Sil
  4. Amaaan Maya'nın güzelliğinden gözlerim kamaştı yine!! Banyodan sonra kurutma ve kurutulmaya ikna etme faslınıza kahkaha attım resmen, görmüş kadar oldum sizi banyoda o halde:) Çok sevdim bu konuyu da, hemmen işe koyuluyorum ve bol Şeker'li 10 adet madde listeliyorum. Senin ginger saçlı pompik kızı öptüm patilerinden <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oley oley :) Yazını okudum, yorumumu yaptım, ama bir de buradan yazayım: Şeker uzaktan da olsa bizi de gülümseten müthiş bir pisicik! İyi ki sizinle karşılaşmış, müthiş bir yuvaya kavuşmuş #sekerthecat :)

      Sil
  5. Benim Scottish Fold cinsi, 4 yaşında bir kedim var. İsmi (çok yaratıcı değil ama) Duman :) Gerçi lisedeyken Duman grubunu çok severdim :)) Çok seviyeli bir ilişkimiz var kendisiyle, fazla yüz göz olmayı sevmez. Canı isteyince gelir kendini sevdirir ama sıkılınca da hemen gider.
    Maya hakkında yazdıklarınızdan onu çok sevdiğiniz ne kadar belli, çok şanslı bir köpek o. Yüzünün fotoğraflardaki ifadelerinden de belli zaten mutluluğu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, Duman'a buradan sevgiler yolluyoruz o zaman :)

      Sil

 

Twitter Updates

Translate

Instagram Photos