Klasik Cuma #2

James Abbott McNeill Whistler

Clair de Lune...
Saatlerce bıkmadan tekrar tekrar dinlenebilecek, huzur dolu bir melodiye sahip. İsmi, Fransızca'dan geliyor: "Ay ışığı" demek. Aslında Suite Bergamasque'in 3. bölümü olan bu parça, Klasik Cuma'nın 2. eseri olsun!

Claude-Achille Debussy, 1862 senesinde Paris yakınlarında dünyaya geliyor ve kelimenin tam anlamıyla maceralı bir hayatı oluyor. Arkadaş çevresi çoğunlukla şairler ve ressamlar olunca, kendisi de dönemin sanat akımlarından oldukça etkileniyor.  Bu esnada da piyano için dünya güzeli eserler veriyor.

Ve doyamayanlar için bir de bonus olarak: Suite Bergamasque

İyi dinlemeler!

Meriç

3 yorum:

  1. prettyinpink17/7/15 23:54

    Şu an açtım şarkıyı. Mutfağa gittim, yaseminli yeşil çay koydum kendime. Keyif budur!
    Çocukken dedemle klasik müzik konserlerine giderdik. O günler geldi aklıma. Akm yıkılmadan önce baya güzeldi taksim. Ah eski günler...

    YanıtlaSil
  2. Gülden Alagöz18/7/15 16:41

    Clair de Lune... En sevdiğim klasik müzik eserlerinden biridir bu. Yazın vesilesiyle bir kez daha dinledim şimdi. Ayırca yukarıdaki okurun yorumuna katılıyorum, AKM kapanmadan önce konserler izleyebilmiş şanslı jenerasyondanım ben de... Ne güzel olurdu hele kışın, heyecanla giderdik, mutlu ve doymuş şekilde çıkardık o büyük binadan... Keşke kaybolmasa çocukluğumuz, gençliğimiz...

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel bir eser, çok severim.

    YanıtlaSil

 

Twitter Updates

Translate

Instagram Photos